
Fénix z popela zrozený
Irsko má překvapivě silnou animační základnu, vezmeme-li v úvahu, o jak malou zemi se jedná. Irští animátoři pravidelně sbírají ceny na mezinárodních festivalech a jejich animované filmy se promítají nejen v kinech, ale běží i na obrazovkách po celém světě. Tento úspěch nás udiví o to víc, že ještě v polovině sedmdesátých let byla animační tvorba v Irsku jen velmi málo rozšířená. Zatímco ve Spojených státech komerční mainstreamová animace vzkvétala a v Evropě právě vznikal politický a experimentální proud, v Irsku byli zpočátku prvními animátory nezávislí tvůrci.

Přednášku proslovil: Dermot Corrigan
O souvislostech, motivech a stylových specificích napříč historií irské animace a o hlubším kontextuálním pozadí tamější tvorby pohovoří irský publicista a teoretik Dermot Corrigan.Součástí přednášky budou i ukázky snímků irských pionýrů tohoto filmového odvětví.

Zakládající člen studia Cartoon Saloon Ross Murray seznámí diváky s prací studia, irským produkčním a distribučním uspořádáním a postavením nezávislého animačního studia v něm.

Úvod:Dermot Corrigan
Výběr nejzajímavějších irských krátkých animovaných filmů nabízí kolekci animovaných děl, která zkoumají univerzálně lidské otázky a inspirují se současnou globalizovanou společností, nebo se naopak soustředí na animovanou formu a možné škály jejích variací.

Úvod: Dermot Corrigan
Jednu z výrazných linií irské animace, která se projevuje od samého začátku, zastupují adaptace literárních klasik a díla vyjadřující se k národní historii, mytologii a folklóru. Většině snímků je vlastní revizionistické hledisko, účtující s dosavadním typem nazírání a s dlouhodobými tabu, vznikají však i takové, které jsou upřímnou oslavou Irska.

Deane Taylor | Irsko, Francie | 2000 | 74 min.
Deane Taylor (výtvarník Ukradených vánoc Tima Burtona) ve svém samostatném režijním debutu svébytně zpracovává dětský příběh o mysteriózním zábavním parku ležícím v magickém prostoru za branou času. Podaří se skupině ratolestí najít cestu zpět a uniknout obyvatelům temného labyrintu opuštěných atrakcí?