OHLASY

 

 

Vrcholem pro mne bylo, když jsem uviděla fotografie z projekce Ways of Something ve velkolepém interiéru Přehlídky animovaného filmu v České republice. Nedokážu si představit nic víc ohromujícího.

Paddy Johnsonová, newyorská umělecká kritička a kurátorka pro Arnet News, 24. prosince 2014

 

Vždycky je fajn být s publikem více v kontaktu, neformálnější. Během koncertu jsem cítil jistotu, všechno výborně fungovalo. A zdálo se mi, že publikum bylo skutečně se mnou. Bylo to cool.

Alva Noto po koncertu v kině Metropol na PAFu 2010

 

"Z okrajového filmového druhu, jakým se animace zdá být, vznikla atraktivní přehlídka pro širší okruh publika. A to právě díky skvělé dramaturgii, která je pro organizátory celoročním závazkem."

Martin Šenkypl, básník, pro kulturní čtrnáctideník A2, 2012

 

"PAF je silně návykový - kromě kvalitního a bohatého programu je dobře načasován a koná se v krásném městě..."

Miloš Makovský, literárně kulturní časopis H_aluze, 2013

 

Za nejvýznamnější filmovou událost uplynulého roku považuji retrospektivu filmů Ivana Ladislava Galety a vůbec celkovou dramaturgii Přehlídky animovaného filmu Olomouc.

Jan Křipač, filmový historik, v anketě pro časopis Cinepur o nejvýznamější filmové události roku 2009

 

"Opravdovým (velice osobním vrcholem) byl festival PAF v Olomouci, kam se rád vracím. Na první pohled nenápadný festival mě vždy dostane atmosférou na půdě olomouckého konviktu; a citlivý pohled vůči dění na české scéně i otevřenost v chápání, co ještě může být animovaný film, nemá moc obdoby."

Tomáš Dvořák (Floex), hudebník, 2011

 

"Sály jsou plné vizuálních vjemů prolínajících se skrz různorodé umělecké oblasti. Olomoucká Přehlídka animovaného filmu (PAF) hledá animaci tam, kde ji mnozí nereflektují, a nebojí se překračování konvenčních hranic vlastního názvu."

Štěpánka Ištvánková, 25fps, 2013

 

Z Přehlídky animovaného filmu se stala komplexní kulturní akce v mnoha aspektech se středoevropským dopadem.

Martin Fišr, kurátor výtvarného umění, revue pro výtvarné umění Prostor Zlín, 2010

 

Přehlídka animovaného filmu vykazuje od svého počátku vysoký dramaturgický a programový standard a za posledních několik let vytvořila plnohodnotnou alternativu velkým festivalům, aniž by zaostávala ve svém celorepublikovém a mezinárodním významu.

Petr Korč, předseda Asociace českých filmových klubů, 2009

 

"Dramaturgie olomoucké Přehlídky animovaného filmu vychází z chápání animace jako volného nakládání s pohyblivým obrazem v jeho nejrůznějších formách. V programu se proto stírají hranice mezi filmem (klasickým/digitálním) a videem nebo projekcí v kinosále a instalací v galerijním prostoru. Souběžně jsou zde prezentovány díla filmařů, výtvarníků a performerů. Takovýto způsob předvádění stále vyvolává rozpaky u určité části publika a kritiky, zvyklé na tradiční vymezení (filmové) animace, na druhé straně dodává přehlídce punc nezaměnitelnosti a jednoho z nejživějších festivalů ve střední Evropě."

Jan Křipač, filmový historik, v textu hodnotícím soutěž Jiné vize 2013

 

Zásadní dramaturgickou práci dělají Martin Blažíček a Martin Mazanec. Mazanec krom kurátorství videoartu třeba uvádí na olomouckém PAFu Ryoji Ikedu.

Pavel Klusák, hudební publicista, v anketě týdeníku Respekt o nejzajímavější vydavatelskou, producentskou nebo organizátorskou osobnost v oblasti hudby v roce 2008

 

Veškerá produkce, od marketingu až po doručení, a organizace PAFu byla vynikající a postarala se o bezproblémový a úspěšný průběh festivalu.

Roisin Stimpson, komunikační manažer přední evropské produkční agentury Forma, 2009

 

Banner

 

paf-visegrad-rp2

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

Aktivity PAFu v roce 2015 podpořili: Ministerstvo kultury České republiky, Státní fond kinematografie, Olomoucký kraj, Statutární město Olomouc,
International Visegrad Fund, EHP. Více v sekci Partneři