Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
K tvarozpytu montážních struktur

sympozium

Dominik Krutský, Tomáš Hoffmann, Ondřej Vavrečka, Martin Mlynarič a Martin Čihák přednesou na sympoziu příspěvky o montážních strukturách a skladebných operacích. Po každého příspěvku (cca 40 min.) bude následovat krátká diskuze.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Přirozený glitch art

projekce, přednáška – Marie Meixnerová

Na pokraji současného digitálního výtvarného umění a klasické kinematografie stojí vizuální básně vytvářené nikoli člověkem, ale samotným médiem. Kratší přednáška, koncipovaná jako komentář k promítaným snímkům, nabízí úvod do glitch artu s akcentací tzv. „čistého" glitche. Máme zde co dočinění s absolutní formou kinetického obrazu?

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Arch. současnosti. Kinem. instalace Mathiase Poled.

Přednáška – Karel Císař

Současný fenomén kinematografických instalací odvozených často od společenské vizuální zkušenosti představí během své přednášky teoretik a kurátor Karel Císař, který se zaměří na původní tvorbu umělců Mathiase Poledny a Floriana Pumhösla.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Takeshi Murata (US):Program #1 Screening

Prezentace

Muratova tvorba je spjata s rozvíjením vlastních technik „elektronické malby", manipulací s videokódem nebo 3D CG renderováním, stejně jako s klasickou animací či citacemi archetypů z dějin kinematografie. Své práce představí ve dvou samostatných programových blocích (pátek a sobota).

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
KKK

Projekce: Jan Daňhel, Martin Ježek, Miroslav Bambušek
Filmový triptych KKK obsahující tři filmy tří formátů na téma krajina, zachycené na klasický film: Kousek (8mm), Křížová cesty (16mm) a Kotouč (35mm) jako společný projekt ctitelů fotochemické suroviny Jana Daňhela, Martina Ježka a Miroslava Bambuška.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Bledničková kinematografie

Projekce z filmového pásu, přednáška – Matěj Strnad

Středometrážní přednáška nad výstavním projektem Bledničkové kino (Galerie U Mloka, Olomouc, 2013). Marcel Duchamp už dlouho slouží jako ready-made (man), a jak dokládá úrodná bažina YouTube, nepřivlastňujeme si pouze jeho osobně spolu s jeho jediným filmem, ale i kinematografii vůbec. Součástí přednášky bude projekce filmové kopie Anémic Cinéma.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Jedna vteřina života Julie Roberts

Prezentace – Tomáš Svoboda
Český umělec Tomáš Svoboda dlouhodobě pracuje s odkazy kinematografie a kašírováním filmového prostředí a jeho mizanscény. V rámci prezentace je akcentován motiv jedné vteřiny filmu, který se v jeho tvorbě opakovaně objevuje a je do jisté míry zhuštěním autorova přístupu, založeného na ohledávání základního srozumitelného stavebního prvku filmového vyprávění.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Gábor Ősz (HU): What is an Image

Prezentace

V Amsterdamu žijící maďarský umělec Gábor Ösz představí východiska své tvorby pohyblivých obrazů, fotografií a galerijních instalací. Jeho zprvu malířský přístup vycházející z monochromatických maleb je rozvinut v soustředěné práci s pohyblivým obrazem a fotografií, kdy ilustruje manipulativní rysy těchto technologií.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Wavelength

projekce, Michael Snow, 1967, CA, 45'

Film, který je řazen mezi klenoty kinematografie 20. století, bude poprvé promítán z 16mm kopie v Olomouci v rámci PAFu. Děj filmu se odehrává v newyorském bytě během 45minutového zoomu. Dílo jednoho z nejvýznamnějších kanadských filmařů a umělců Michaela Snowa se podařilo zajistit s podporou vídeňského Filmmusea.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Takeshi Murata (US): Program #2

Prezentace

Tvorba amerického animátora a vizuálního umělce Takeshiho Muraty je spjata s rozvíjením vlastních technik „elektronické malby" pomocí glitchů a počítačových chyb, stejně jako s klasickou animací a citacemi archetypů z dějin kinematografie a animovaného filmu. Na PAFu svou tvorbu Takeshi Murata představí ve dvou samostatných programových blocích.

Tagy (Více tagů oddělte čárkou):
Yoshi Sodeoka (Screening Block)

Komentovaná projekce – Yoshi Sodeoka (US)

Multidisciplinární umělec a hudebník v programu nalezl své místo jako jedna z výrazných osobností s jasným autorským rukopisem, které digitálními prostředky odkazují ke struktuře analogového obrazu, brilantně jej estetizují a zároveň fetišizují. Jeho práce jsou směsí glitch artu, net artu a psychedelie a jsou bytostně spjaty s hudbou.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

Aktivity PAFu v roce 2018 podpořili: Ministerstvo kultury České republiky, Státní fond kinematografie, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj a International Visegrad Fund.

Více v sekci Partneři